| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
myko

|
Lähetetty: Su 18.09.11, 00:29
Aihe 26798: Mikä sieni?
|
|
|
Mikä sieni?
 _________________ Omia sienikuvia
|
|
|
|
 |
eerikki
|
Lähetetty: Su 18.09.11, 10:39
|
|
|
sillihaperon heltat... _________________ "Voitatit kömpivät esiin maan alta..." V. Solouhin
|
|
|
|
 |
Cirrus

|
Lähetetty: Su 18.09.11, 13:18
|
|
|
Kultarouskuko?
|
|
|
|
 |
myko

|
Lähetetty: Su 18.09.11, 13:51
|
|
|
Heh, sekä cirruksella, että eerikillä on oikea haju asiasta, mutta eerikillä vain haju oli kohdillaan Cirrus haistoi, että tämän sienen äyriäisaromi kuuluu kultarouskulle!
Tais olla liian helppo, vaikka en hajua saanutkaan mukaan
Tää oli mun 5. kultarouskuni kautta sienestyshistoriani. Olen nyt todennut sen, että kultarouskun maku on parhaimmillaan suurimmissa ja ikääntyneimmissä sienissä. Tämä oli tuollainen keski-ikäinen, eikä paistettuna tahtonut oikein sitä samaa makuelämystä löytyä, kuin minkä sain jokunen vuosi sitten suuresta 250 g kultarouskusta. Tänä vuonna maistoin myös toista pienempää kultarouskua eikä siinäkään ollut sitä makua ja se kaikkein ensimmäinen kultarouskuni oli myös aika pieni ja sekin pettymys odotuksiin nähden. Olen tullut siihen tulokseen, että kultarouskun hieno maku kehittyy vasta itiöemän kasvaessa vähän samaan tapaan kuin herkkusienilläkin... _________________ Omia sienikuvia
|
|
|
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
|