| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
tintti

|
Lähetetty: La 08.09.07, 07:52
Aihe 11906: tapaaminen Oulun läänin Pyhäjärvellä
|
|
|
Re: Pakkulan sienimestoille?
| rypy : | On niin pirskatin pitkä viestiketju etten oikein selvää saa.
Saisko selvennystä, kiitos?
- Jonnekin mentäis yhdessä sieneen. Minne?
- Onko taatusti sieniä? :hih:
- Milloin?
Jos Tinttulilla Pyhäjärveltä on sopiva matka kohtaamiseen, niin oletan että minun pitää Tuusulasta hieman kauemmin ajaa. |
Okei lyhennelmä, jonka voi siirtää vaikka omaksi ketjukseen.
Pakkula on esittänyt kutsun tapaamiselle, johon kaikki halukkaat ja kynnelle kykenevät ovat tervetulleita osallistumaan. Paikka olisi täällä keskisessä Suomessa, Pakkulan ja Tintin valtakunnan maastoissa. Ajankohta vaihtoehdot olisivat seuraavat: 29.-30.9. tai 6.-7.10.
Minulle henkilökohtaisesti sopivat nämä kaikki. Sienitilannetta on mahdotonta sanoa ennakolta, riippuu paljon keleistä, onko ollut pakkasta ym. mutta hienoja maastoja ja kivoja ihmisiä pääsee näkemään.
Alkuun retki lähti ajatuksella tutustua Pakkulan lapsuuskodin maastoihin. Mukaan voidaan toki liittää muutakin tehtävää ja nähtävää. Pitkämatkalaisille pitäisi tietysti järkätä majoitusta, siitä voidaan keskustella erikseen.
Nyt vieno toivomus: voisiko itse kukin kiinnostunut vastata tähän viestiin ja kertoa em. viikonloppujen sopivuuden esim. seuraavasti
29.-20.9. ei
6.-7.10. kyllä (parempi)
Tämän jälkeen voisimme ehkä solidaarisesti päättää viikonlopun tapaamiselle.
Ja modet pliiis, siirtäkää tämä juttu omaksi ketjukseen, vaikka tapaaminen Oulun läänin Pyhäjärvellä. Jatketaan siihen vastauksia.
Muokattu kirjoittajan toimesta. Tintti
|
|
|
|
 |
pakkula

|
Lähetetty: La 08.09.07, 08:07
|
|
|
Paitsi että...
22.9-23.9 ei sovi minulle. Pitäisi olla lauantaina kahdessa muussakin paikassa. Mahdollisesti olen vaimon syntymäkodissa Taivalkoskella, jossa on sukutapaaminen ja sieltä on kovin pitkästi edes sunnuntaiksi ehtiä takaisin.
Mutta eihän sota tavallisesti yhtä miestä kaipaa.  _________________ Aina on nähtävää ja koettavaa!
|
|
|
|
 |
tintti

|
Lähetetty: La 08.09.07, 08:32
|
|
|
Re: Paitsi että...
| pakkula : | Mutta eihän sota tavallisesti yhtä miestä kaipaa.  |
Kaipaapas. Muokkasin viestiä niin, että viikonloput 29.-30.9. ja 6.-7.10 jäivät jäljelle. Että niistä valitsemaan.
|
|
|
|
 |
pakkula

|
Lähetetty: La 08.09.07, 08:47
|
|
|
Hallasta vielä
Jos halla eksyy sinne syntymäkotiini, se on sitä ennen kiertänyt kaikki muut seudun pellot. Muistan entiseltä ajalta vain yhden kesän, että tuulihalla on sieltä viljaa turmellut.
Lähimmän naapurin emäntä kahden kilometrin päästä oli joskus hallayön jälkeen sinne tultuaan kironnut, että mikä siinä on syynä, ettei tänne edes halla osaa, kun se naapurin pellosta oli paleltanut kaikki viljat.
Mutta tilanne on muuttunut, nykyisin tänne harvoin tulee kesähallaa, mutta syksyiset yöt ovat arvaamattomia. Suuri Moskuan kallio idässä ja virtaavat vesipurot muilla suunnilla pitävät syksynkin halloja kauan kurissa. Jos sieltä ei sieniä löydy, niitä tuskin löytyy muualtakaan lähistöltä. Mutta minkälaisia sieniä, se on vielä arvoitus. _________________ Aina on nähtävää ja koettavaa!
|
|
|
|
 |
pakkula

|
Lähetetty: Ke 12.09.07, 07:40
|
|
|
Tämänkin
keskustelun voisi siirtää uudelle retkiä ja tapaamisia käsittelevälle foorumille, niin olisivat oikeassa paikassa. Siellähän on jo keskustelun alkuosa, niin voisi toteutus ja suunnittelukin olla siellä, missä on jo ideointi.
Kysyin tämän lähellä olevan Pirttiniemen hintoja, koska hinta ja olosuhteet saattavat vaikuttaa tulijoiden mahdollisuuksiin, mutta vielä enemmän haluun saapua paikalle. Pirttiniemen esittely löytyy:
http://www.lomaseutu.fi/majapaikat3.php?id=56
Kysymyksiin hinnoista ja ehdoista sain seuraavia vastauksia: Hinta 4 hengen mökistä 28 euroa vuorokaudelta. Hintaan sisältyy yhteisen kokoontumistilan, Impivaaran käyttömahdollisuus. Tilassa voi viettää iltaa yhdessä, valmistaa ja syödä ruokaa, perata mahdollisesti päivän aikana löydettyjä sieniä ja muuta mahdollista yhteistä toimintaa. Itse lämmittäen myös Impivaaran rakennuksessa olevan normaalin saunan käyttö sisältyy mökin hintaan.
Jos on tarvetta ja maksamisen halua, on mahdollisuus varata suuri perinteinen savusauna, jonka yhteishinta Impivaaran kanssa on 100 euroa kerralta. Jos on enemmän mökin käyttäjiä, hinnoista voi hiukan joustaakin.
Mökit sijaitsevat noin 10 - 20 kilometrin päässä maastoista, joita olen ajatellut esitellä ja joista toivon sieniäkin löytyvän. Tunnen ja tiedän alueen hyvin, ja jos sinne päädytään, voin itsekin siellä yöpyä, vaikka asunkin melko lähellä alueesta.
Porukkahan sen lopulta päättää, tuleeko mukaan ja järjestetäänkö mitä yhteistä toimintaa. Mökit ovat varatut 29.9. -30.9. viikonvaihteena, mutta 6- 7.10 ovat vielä aivan vapaina.
Tarkensin jälkikäteen matkaa kohteista, se voi vaihdella riippuen mistä mittaa ja minkä kautta. _________________ Aina on nähtävää ja koettavaa!
|
|
|
|
 |
tintti

|
Lähetetty: Ke 12.09.07, 08:43
|
|
|
Kuulostaa oikein hienolta. Minä olen mielelläni mukana illanvietossa. Ja tuskinpa kotiin kömpisin yötä myöten. Jos tämä muille sopii niin silloin tapaaminen olisi 6.-7.10. Nyt sitten ilmoittautumisia.
|
|
|
|
 |
Andromeda

|
Lähetetty: Ke 12.09.07, 08:50
|
|
|
Voi harmi kun en pääse. Olen sitten Viron matkalla. Mutta jos Pakkula ensi vuonna tämän retken uusii, sitten haluan olla mukana. Matkahan ei olisi pitkä, vain 100 km.
|
|
|
|
 |
MinnaV

|
Lähetetty: Ke 12.09.07, 13:34
|
|
|
2 kaksijalkaista ja 2 nelijalkaista
olis täältä sitten tulossa !
Me kyllä tultais näillä näkymin vain päiväselti,... mutta siitä yöpymisestä
pitää vielä neuvotella iltasella.
|
|
|
|
 |
ulla
|
Lähetetty: Ke 12.09.07, 17:24
|
|
|
En pääse mukaan
Mikäli nyt kuitenkin käy niin että voin tulla, soitan vaikka tintille. Onhan sinulla vielä sama puh.numero? Mutta todennäköistä on että en pääse mukaan.
|
|
|
|
 |
pakkula

|
Lähetetty: La 15.09.07, 15:31
|
|
|
Tähän mennessä julkisesti ilmoittautuneet:
tintti
MinnaV ja porukka, eli 4 yksilöä ja 12 jalkaa.
ulla ehdollisesti.
Retken aika siis 6.-7.10, eli yksipäiväisenä lauantai 6.10. 2007.
En tiedä onko yksityisellä viestillä tai puhelimella kukaan kertonut lähdöstään.
Jos retki suunnataan ehdottamiini maisemiin, on lähtijöiden tulosuunnat huomioon ottaen paras kohtaamisen paikka lopulta alussa ehdottamani Haapajärven ABC huoltoasema. Se löytyy helposti, siihen on joka suunnasta hyvä tie, ja siitä on selvä suunta kohteisiin, joihin siitä matkaa kertyy hiukan yli 10 kilometriä. Voisitte ehdotella kohtaamisen aikoja, samalla kertoen, sopiiko paikka teille. Sitä voidaan toki vielä vaihtaakin.
Kerron tämän vaiheen tilanteen, että mahdolliset vielä harkitsevat voivat ottaa sen suunnitelmiinsa. Kun siitä näyttää tulevan yhden päivän retki, majoituksia ei tarvittane? Jos joku tarvitsee, voi etsiä itse, tai ilmoittaa siitä vaikka yksityisellä viestillä.
Lähden ehkä huomenna Savon suunnalle, jossa viivyn alkuviikon. Välilä pistäydyn kotona, seuraavana viikon vaihteena olisi montakin valittavaa kohdetta, mikä jää lopulliseksi, sen näkee aikanaan. _________________ Aina on nähtävää ja koettavaa!
|
|
|
|
 |
tintti

|
Lähetetty: Su 16.09.07, 15:46
|
|
|
Ullalle: kulla numeroni on edelleen sama, voin laittaa viela varalta uksituisviestina.
Hahaa, taidatte luulla, etta nut se viimeistaan on menettanut kirjoituskukunsa. Ei suinkaan, kirjoittelen tata viestia Slovenian Ljubljanasta, ja takalaisissa koneissa ei ole kaikkia tarvitsemiani kirjaimia.
|
|
|
|
 |
ulla
|
Lähetetty: Su 16.09.07, 19:56
|
|
|
minä jo aattelin, ettei tintti enää osaa kirjoittaa..
Hyvä, mikäli 6.10. pääsen sittenkin tulemaan, soittelen ja olettaisin, että tuonne Haapajärven ABC:lle löytäisin suht vaivattomasti.
|
|
|
|
 |
pakkula

|
Lähetetty: Ke 19.09.07, 21:15
|
|
|
Re: minä jo aattelin, ettei tintti enää osaa kirjoittaa..
| ulla : | | Hyvä, mikäli 6.10. pääsen sittenkin tulemaan, soittelen ja olettaisin, että tuonne Haapajärven ABC:lle löytäisin suht vaivattomasti. |
Ajamisen ohje: Kokkola- Kajaani tietä Nivalaan asti, siitä Haapajärven suuntaan. Haapajärvellä kiertoliittymä josta Pihtiputaan ja Reisjärven tietä noin 50 metriä. Käännös oikealle ja taas oikealle niin siinä se on. Minä joudun palaamaan 5 kilometriä tulosuuntaan, mutta se ei haittaa. _________________ Aina on nähtävää ja koettavaa!
|
|
|
|
 |
ulla
|
Lähetetty: To 20.09.07, 20:57
|
|
|
kiitos ajo-ohjeista
vaikka vielä näyttää melko epävarmalta tulemiseni. mutta katsellaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan...
|
|
|
|
 |
MinnaV

|
Lähetetty: Pe 28.09.07, 12:38
|
|
|
Aikataulu?
Tuon Haapajärven ABC huoltoaseman mekin varmaan löydämme .
Joko on aikataulua suunnitteilla?
Me kyllä voimme tulla mihin aikaan vaan muille sopii, kun on totuttu
nousemaan niin aikaisin.
Laitetaanpa sitten tilaukseen kaunista säätä !
|
|
|
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
|